Program Çıktıları

1.

Fen eğitimi alanında kavramsal, işlemsel ve üst bilişsel bilgiye sahiptir.

2.

Eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramları, eğitimin amaçlarını ve işlevlerini bilir.

3.

Fen bilimleri dersi öğretim programı, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

4.

Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri; öğrenme gereksinim ve güçlükleri; öğrenme ortamı tasarlama ve yönetme bilgisine sahiptir.

5.

Fen, teknoloji, toplum, çevre ve mühendislik ilişkilerine yönelik bilgi sahibidir. .

6.

Bilimin ve bilimsel sorgulamanın doğasını bilir.

7.

Etik ilkeler doğrultusunda, bilimsel bilgiye ulaşma ve bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tanır.

8.

Öğretmenlik meslek etiği bilgisine sahiptir.

9.

Fen eğitimiyle ilgili bilimsel olay ve olguları kavramsallaştırarak öğrenme ortamına taşır.

10.

Bilimsel yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.

11.

Toplumsal ve çevresel sorunları tanımlar, analiz eder, bulgu ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

12.

Öğrencilerin gelişim düzeyleri, bireysel farklılıkları ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular ve alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.

13.

Fen bilimleri dersi konu alanına ve öğrenci seviyelerine uygun öğretim materyalleri geliştirir.

14.

Bilimsel düşünme becerilerini bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ile bütünleştirerek sınıf içi bireysel ve grup çalışmalarında etkin bir şekilde rol alır.

15.

Fen eğitimine yönelik öğrenme ortamlarında karşılaşılan veya öngörülemeyen sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

16.

Alanındaki bir proje çerçevesinde etkinlikler planlayabililir ve yönetebilir.

17.

Fen eğitimi alanındaki öğretim teknolojileri, bilimsel yenilik ve gelişmeleri takip ederek akademik kariyerine ve mesleki gelişimine yön verir.

18.

Fen eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirir.

19.

Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

20.

Sanatsal, kültürel ve bilimsel faaliyetlere katılarak, tecrübelerini paylaşır.

21.

Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilinciyle; sosyal çevresi için ulusal ve uluslararası düzeyde proje ve etkinlikler düzenler.

22.

Çevre koruma ve laboratuvar güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

23.

Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.